Sektsiooni teated

Rapla maakonna bioloogia ja geograafia ainesektsioon
Riina Laidemäe — riina.laidemae@rvg.edu.ee

2013

Sektsiooni teated

22. veebruaril 2013. Geograafia- ja bioloogiaolümpiaadidel esinenud õpilaste ning nende õpetajate tunnustamine.

1. Arvo Tuvikese põnevad loengud: «Kalad ja keskkond» ning «Helid ja lõhnad kalade maailmas» ja lõpetuseks väike viktoriin kuuldu kohta
2. Suupistelaud

Sektsiooni teated

2. aprillil 2013. Gümnaasiumiõpilaste ja bioloogiaõpetajate õppereis Tartusse.

1. AHHAA-keskuse külastus
Kaks töötuba (DNA eraldamine)
Teadusteater (vesi)
Planetaariumi külastus
Tutvumine meditsiini kollektsiooniga

2. EMÜ Veterinaarmeditsiini ja loomakasvatuse instituut
EMÜ tutvustus - Ülle Jaakma
Loeng «Mäng» – Anne Pavlenko
Loeng embrüosiirdamisest – Pille Pärn
Laborite külastamine ja praktilised tööd
Loomade anatoomia kollektsiooniga tutvumine

Sektsiooni teated

2. mail 2013. Õpetajate GPS koolitus (koolitaja OÜ Seiklusring)

GPS-i kasutamine, GPS otsimismängu koostamine ja läbiviimine Märjamaa Gümnaasiumi territooriumil

28.-30. juuli 2013

Sietinezise liivakivipaljand Õpetajate suvine õppereis «Tuttavaks Pärnumaa looduse ja kultuuriga»
Projekt oli jätkuks juba 1990-ndate teisest poolest toimunud suvistele õppereisidele tutvumaks erinevate Eestimaa piirkondade, eriti saarte looduse ning eluoluga. Seekord pakkusid avastamisrõõmu Edela-Eesti ja Manilaid ning Gauja Rahvuspark Põhja-Lätimaal oma Sietinezise liivakivipaljanditega.

Otsisime üles Eestimaa ühe liigirikkaima puisniidu Vahenurmes, mille asukohta küll paraku ei reetnud ükski teeviit ja tuli kohalike inimeste abi kasutada. Läbi rabamassiivide viivat teed pidi jõudsime Lavassaare raudteemuuseumisse, kus tutvusime kaasaegselt areneva muuseumi väljapanekuga Eesti raudtee ajaloo kohta ja kus kogesime äratundmisrõõmu kodukandi kunagiste jaamahoonete üle piltide-siltide näol ning muidugi tutvusime ka kunagise masinapargiga muuseumi õues.Pikem peatus oli Tamme talu ürdiaias Maldal, kus perenaine Heli Viedehof tutvustas oma uhket maitsetaimede kollektsiooni, mida meiegi saime maitsta, katsuda ja nuusutada.Tegime retke Euroopa suurimal hooldataval puisniidul Nedremal, kus meist keegi polnud varem käinudki. Tõstamaal saime tuttavaks mõisa ajalooga ja uurisime laemaalinguid ning näitusi praeguses mõisakoolimajas kohaliku projektijuhi ja giidi Liina Kääri juhendamisel. Õhtul nautisime mõisa saalis teatrietendust «Surm, sünd ja laulatus» kunagise mõisaproua elust.

Teisel päeval sõitsime paadiga Manilaiule ja tegime matka piki saart ja mereranda ning rääkisime kõredest ja rannaniitudest, vaatlesime merelinde. Kohalike inimeste elu-olust saime ülevaate küla seltsimaja perenaiselt. Tagasiteel Tõstamaale vaatasime uhket Tõrvanõmme mändi, mida võib pidada üheks Eesti jämedaimaks ja kus saime teada, et sellele nime andnud talus on ka ühe maailmakuulsa miljardäriproua juured. Õhtupoolik kulus giid Liina saatel Eesti 10-ne suurima järve hulka kuuluva Tõhela ja Ermistu järvega tutvumiseks ja ujumiseks. Põnev kogemus oli ka näha, mis on saanud ühest aktiivse turbatootmisega rabast Tõhela kandis, mida nüüd küll juba mitu aastakümmet enam ei kasutata, kuid kunagise suurtootmise mälestuseks on korralik asfalttee keset raba ja metsa. Tee äärest õnnestus leida ka õitsemist lõpetav orhidee- soo-neiuvaip. Kastna looduskaitsealal vaatasime üle võimsad tammed.

Kolmanda päeva hommik tervitas meid vihmaga ja see sundis meid tegema mõningaid muudatusi oma reisiplaanides, kuid põhiline sihtmärk – liivakivipaljandiga matkarada Koiva (Gauja) jõe kaldal sai läbitud siiski vihmata. Taevaskoda meenutavad, kuid tunduvalt võimsamad devoniaegsed liivakivikaljud olid tõeliselt ahhetamapanevad looduspärlid! Jõudsime Lätimaal vaadata veel Rubene puuskulptuuridega söögikohta, millel samuti võimas ürdiaed ja rikkalik kollektsioon päevaliiliaid ja hostasid ning imetleda Vaidava järve. Luitemaa looduskaitsealaga tugevad hoovihmad kahjuks tutvuda ei lasknud ja see tuleb veel edaspidi plaani võtta.

Kuradikoobas (Velnala koobas) Siguldas

29. november 2013

Ainesektsioonide koosolek Märjamaal, kus pidasime meeles sügisesi sünnipäevalapsi ja juubilare, arutasime koolielu probleeme ja ilmunud õppekirjandust, pidasime plaane uueks aastaks ning dekoreerisime kunstiõpetaja E. Burmeistri juhendamisel küünlaid advendiaja alguseks ja valguseks

2012

Sektsiooni teated

16. novembril 2012 sõidame Tallinnasse äsja renoveeritud Loodusmuuseumisse. Vana hea traditsiooni kohaselt osalevad koolidest õpetaja ja 2...4 loodushuvilist õpilast (kokku 49 inimest).

Kavas:
1) koos giidiga käsitletakse teemat metsad ja niidud
2) mineraalide näitus, kus on iseseisva töö ülesanded
3) fotonäituse Vereta Jaht ja II korrusega tutvumine

Sektsiooni teated

26.10.2012 toimus Raplas Keskkonnaameti poolt Reet Kristiani juhendamisel õpetajatele vanade asjade tuunimise kursus: maalisime ja dekoreerisime vanu purke-pudeleid, taldrikuid, lambivarje, lillepotte jms. Lõpuks olime sellisest käelisest tegevusest nii vaimustatud, et otsustasime seda enne jõule korrata.

Tagasi sektsioonide nimistu juurde

Uuendatud: 03.05.2014

Eesti Bioloogiaõpetajate Ühing

lehepea

Esilehele
logo
ebu@ebu.ee | Vanemuise 46, 51014 Tartu | reg.nr 80200761 | IBAN EE112200221025109079